Search
Search Menu

Newton

In the footsteps of the great inventor, players in Newton take on the guise of ambitious scientists. They take research trips, complete courses of study and create their own libraries. A clever card mechanics means that each action is made stronger the more times it is …

Read more

Village

New villagers are born, work hard and then die. The game holds a mirror up to life. Up to four generations of a family ply their trade in the village: players harvest crops, raise animals, produce wagons or ploughs. They sell goods, go into politics, find …

Read more

Die Burgen von Burgund

Im Tal der Loire entsteht eine Burgenlandschaft: Als ein Fürst von Burgund entscheidet jeder Spieler für sich, wann er auf seinem eigenen Plan Gebäude errichtet, Viehwirtschaft betreibt, Minen eröffnet oder mit Schiffen Waren in sein Lager holt. Entscheidend für die jeweils zwei Aktionen pro Zug sind …

Read more

Heaven & Ale

The peaceful idyll of a monastery garden? No way! “Heaven & Ale” is hard work. Players are trying to brew beer – preferably as much as possible and as high quality as possible. To get the necessary resources, players have to place resource and monk tiles …

Read more

Luna

Wer wird Nachfolgerin von Mondpriesterin Luna? Das entscheidet der Orden mit dem größten Einfluss. Diesen mehren die Spieler, indem sie Novizen zur Arbeit auf Inseln und im Tempel einteilen. Dabei den Überblick zu behalten, ist nicht leicht. In diesem anspruchsvollen Strategiespiel sind die vielen Aktionsmöglichkeiten eng …

Read more

Magister Navis

Auf zu neuen Ufern: Als Regenten im 18. Jahrhundert erschließen die Spieler von Europa aus ferne Kontinente und besiedeln diese. Dazu errichten sie in der Heimat Gebäude, lassen ihre Bevölkerung wachsen und segeln mit den Schiffen in die Fremde. Stets darauf bedacht, am Ende die meisten …

Read more

EXIT – Das Spiel

The “Exit – The Game” series picks up the premise of the Escape Room, where a group of people try to escape a locked room. Players are working together to solve one puzzle after another, until eventually it’s time to try and overcome the final brain-teaser. …

Read more

Im Jahr des Drachen

China, vor rund 1000 Jahren. Ein ganzes Jahr haben chinesische Provinzfürsten Zeit, eine einigermaßen stabile Politik an ihren Höfen zu betreiben: Sie heuern Gelehrte, Mönche, Krieger und Handwerker an und müssen sie versorgen. Denn ständig droht Unheil wie Hungersnot, Angriff der Mongolen, ansteckende Krankheit oder Tribut. …

Read more

T.I.M.E Stories

Wanted: time travel agent. Who hasn’t wanted to travel into the past and have a quiet look around? Unfortunately that’s not on the cards here: as T.I.M.E. Agency specialists, players are tasked with keeping order in the fabric of time, by eliminating outside disruptions and dangers. …

Read more